Для дівчаток та хлопчиків в молодшому і підлітковому віці формування фундаментальних якостей характеру, базових основ виховання, фізичної підготовки та навчання відрізняються за формою і методикою досягнення мети.

  Як відомо, дівчатка в цьому віці випереджають хлопчиків мінімум на 1,5 року у своєму розвитку. Роздільне навчання дозволяє враховувати цю нерівномірність і відповідно формувати зміст навчального курсу.

  У початкових класах дівчатка краще вчаться за рахунок акуратності, більшої зібраності, кращого почерку і т.п. Хлопчики зовсім інші, вони більш гучні, рухливі, активні і в ситуації, коли потрібно сорок хвилин просидіти в одноманітній позі - вони відчувають стрес. Тут виникає порочне коло: хлопчик, у якого потреба в розрядці більше, ніж у дівчаток, на уроці крутиться, на нього прикрикивают, він нервує і від цього ще гірше засвоює матеріал - виникає небажання вчитися. В результаті у хлопчиків формується комплекс неуспішності.

  Ранній розвиток дівчинки так само багато в чому визначає подальший хід її життя. Відхід від принципів роздільного навчання і виховання породжує в дівчинці прагнення домінувати. Подібний перекіс ролей надалі згубно позначається на сімейному житті жінки. Підсвідоме прагнення грати чоловічу роль змушує жінку зробити вибір не на користь сильного, активного чоловіка - захисника, а на користь партнера, який погодиться на другорядну роль..
  Цього можна уникнути при роздільному навчанні.